אחד הנכסים המשמעותיים ביותר שיש לכם בתור עסק הוא אתר האינטרנט שלכם. בכוחו של כרטיס הביקור הדיגיטלי המייצג אתכם להפוך אתכם מובילים יותר בתחומכם, ולצרף אליכם לקוחות מרוצים חדשים. קידום האתר שלכם יכול להתבצע בשתי דרכים שונות:
בהתאם לאסטרטגיית הקידום שתקבע עם מקדם האתר שלכם, תיבחר הדרך הנכונה והמתאימה ביותר לקדם אתכם ברשת. למרות שהמלאכה של קידום אורגני בגוגל מופקדת אצל מקדם, כדאי שגם אתם תדעו מה משפיע בסופו של דבר על אפקטיביות הקידום:
1.ניסיון וזמינות מקדם האתרים
לא במקרה הזמינות של המקדם והניסיון שלו משודכים זה לזה. מעבר לכך שמקדם מנוסה יוכל ליצוק את הידע הרב שלו על קידום האתר שלכם, הרי שהניסיון שלו הוא גם זה שמאפשר לו לעבוד על כמה פרוייקטים ועדיין להיות זמין אליכם. מדוע הזמינות חשובה כל כך? הקידום כאמור מתבצע באינטרנט, כך שהמידע עובר תוך שניות ומופץ אל קהלים רבים.
במידה ובמודעה הפרסומית הממומנת גיליתם טעות קריטית, או שבמאמר שעלה אל בלוג האתר שלכם כחלק מהקידום האורגני גיליתם כי התוכן אינו מספיק טוב, חשוב שהמקדם יהיה זמין אליכם בכדי שיהיה ניתן לערוך, לשנות או להסיר את התכנים. המוניטין שלכם ברשת חשוב, וחלק בלתי נפרד משימורו תלוי בזמינות המקדם. למידע נוסף על שיווק דיגיטלי.
מקדם אתרים מנוסה ידע להימנע מטעויות קריטיות, שלרוב נעשות על ידי מקדמים צעירים. הדוגמא הקלאסית: תוכן מועתק בתוך האתר, שיכול לעלות לכם בקידום האתר שלכם.
2.גובה התקציב העומד לרשותכם
בעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד, מגיעים לרוב עם אותה המטרה אל מקדם האתרים: "אני רוצה להיות ראשון בגוגל". בכדי להגיע למיקומים כמה שיותר גבוהים במנוע החיפוש, עליכם להבין כי נדרש גם תקציב נאה. ככל שתשקיעו יותר כסף ואסטרטגיית הקידום תהיה נרחבת יותר, כך טוב יותר. חשוב לציין עם זאת כי לעתים גם תקציב בינוני יכול להביא לתוצאות יפות, ועל כן ישנה חשיבות עליונה לניסיון ומקצועיות המקדם שהאיכויות שלו באות לידי ביטוי בין היתר גם עם אתגרי תקציב.
3.הבחירה בין קידום אורגני ובין ממומן
אז לאיזו שיטת קידום כדאי להיצמד: השיטה האורגנית או הממומנת? מרבית מקדמי האתרים ישיבו לכם כי כדאי לשלב בין שתי השיטות, כאשר ישנה העדפה ברורה לשיטה האורגנית.
- קידום אתר בשיטה אורגנית שם בעיקר את הדגש על כתיבת מאמרים איכותיים שיכנסו לסקטור של בלוג באתר שלכם. עם שילוב ביטויים מתאימים לאחר חקר מילות מפתח הנעשה על ידי המקדם, ניתן להפוך את התוכן לרלוונטי יותר, ממוקד יותר וכך להגיע ליותר קהל.
- אתר שמקודם אורגנית זוכה למוניטין רב יותר, כאשר הגולשים רואים באתרים אלו אמינים יותר וכאלו שזכו לסטטוס היוקרתי מגוגל.
- הקידום הממומן לעומת זאת יכול לסייע לכם גם הוא: כל עוד אתם רוצים לפרסם מוצר חדש, מבצע ליומיים וכן הלאה, פרסום זה יכול להיות מענה נהדר. מודעות ממומנות יופיעו בראש תוצאות החיפוש, עם סימון כי מדובר על מודעה שמומנה על ידי המפרסם.
4.התאמה למובייל ומהירות האתר
ולבסוף, זיכרי כי גם דברים טכניים יותר משפיעים על הקידום:
- התאמה למובייל בימים אלו חשובה וחיונית, כאשר ישנה העדפה ברורה לאתרים המציעים לקהל המשתמשים גם אפשרות לגלוש דרך המכשיר החכם.
- מהירות האתר – אתר מהיר לא יסבול ממקרים מצערים של נטישת אתר. אתר מהיר הוא אתר ידידותי יותר שהגולשים נשארים בו יותר זמן, כאשר הסיבה היא חווית משתמש נוחה. האתר שלכם משפר מהירות? ישנה סבירות כי הוא יעלה מעלה בתוצאות החיפוש.