המונח "שיווק" מתייחס היום בעיקר לשיווק דיגיטלי. אומנם יש עדיין שיווק פיזי מה שמתייחס בעיקר לפלאיירים, ברושורים, מודעות בעיתון, שלטי חוצות ואחרים אך עיקר הפרסום היום הוא ברשת האינטרנט. לא משנה איזה עסק יש לכם, האינטרנט הוא בבחינת "אם אתה לא שם – אתה לא קיים" מכיוון שמרבית הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, אלו שמחפשים שירותים או מוצרים כמו שאתם מוכרים, מחפשים את מבוקשם ברשת ואם לא תהיו שם בשבילם, הם ייפלו הישר לזרועות המתחרים שלכם. שיווק דיגיטלי מקיף מתחיל כמובן עם אתר אינטרנט בו מתוארת הפעילות, מוצגים השירותים או המוצרים וניתן מידע רב אך את האתר צריך לפרסם ולשווק בשביל להביא אליו טראפיק (תנועה) והנה כמה דוגמאות לדרכים לעשות את זה.
אמצעי שיווק דיגיטליים
יש לא מעט דרכים לפרסם באינטרנט בין אם זה אתר האתר שלכם, את השירות או את המוצר שלכם והנה כמה מהדרכים לקדם אותם:
- קידום אורגני בגוגל – כמעט כל מי שיחפש את השירותים או המוצרים שלכם, יעשה את זה קודם כל בגוגל, בשאילתת החיפוש. אתם עם השירותים או המומרים שלכם צריכים לחכות לו בתשובות (אתר האינטרנט או דף הנחיתה שלכם) ובשביל זה אתם צריכים לעשות קידום אורגני של כמה שיותר ביטויי חיפוש רלוונטיים. על קצה המזלג, קידום אורגני בגוגל כולל אופטימיזציה של האתר או דף הנחיתה, יצירת כותרות לעמודים, תיאורי עמודים, תיאורי תמונות, יצירת קישורים פנימיים, יצירת היררכיית תוכן ופעולות נוספות, כמו גם יצירת קישורים שיובילו לאתר.
- קידום ממומן בגוגל – עוד דרך לשווק ולפרסם באינטרנט היא להופיע בתוצאות החיפוש ולשלם על כל הקלקה על מודעה. גם כאן, המודעות מתפרסמות בהתאם לביטויי מפתח עם תימחור ופרמטרים נוספים שמשפיעים על החשיפה.
- פרסום בפייסבוק – פייסבוק, הרשת החברתית הפופולארית ביותר בעולם, היא זירת פרסום חשובה מאוד. היא המקום ליצור אמון עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים, לשתף במידע, ליצור תהודה ולהעביר מסר בצורה ויראלית. גם בפייסבוק אפשר לפרסם בתשלום ולטרגט את הפרסום לפי גיל, מין, מצב סוציואקונומי, אזור מגורים, תחומי עניין ופרמטרים רבים אחרים שמאפשרים פילוח מדויק.
- פלטפורמות תוכן – פלטפורמות כמו אאוטבריין, טאבולה ואחרות מאפשרות לפרסם דרכן מאמרים שיופיעו באתרי תוכן גדולים כמו Ynet , מאקו ואחרים. באמצעותן, כל אחד יכול להופיע "עם הגדולים" ולצעוק את המסר שלו או למכור את השירותים שלו בצורה יעילה ופשוטה (בתשלום כמובן)
שיווק דיגיטלי – עניין של מומחים
שיווק דיגיטלי מקיף הוא תורה של ממש. נגענו כאן בכמה אופציות אך העולם הזה הוא הרבה יותר מורכב ודורש מומחיות, ופרסום ברשת ללא עזרה מקצועית עלול גם להיגמר במפח נפש ועם הפסד כספי ניכר. אם אתם רוצים לפרסם את העסק שלכם, האינטרנט הוא המקום האידיאלי, אך תעשו את זה בסיוע של אנשי מקצוע בתחום.